wat zijn de kosten voor het vervangen van een studenten ov chipkaart

IK ben mijn ov chipkaart kwijt. dit is de eerste keer dat hij kwijt is. mijn portemonnee is namelijk gestolen.
Heeft iemand dit zelf meegemaakt en weet je wat de kosten zijn voor de vervangende kaart.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik ben laatst mijn ov-kaart kwijt geraakt, dus ik weet wat je moet doen:
Het kost 7.50 evenveel als je toen m voor het eerst had.
Wat je moet doen is de kaart blokkeren, en dan kan je gelijk een nieuwe aanvragen. Die komt in enkele dagen bij je thuis.
Overigens als je nog geld op de oude hebt staan, zal dat geld in een maand of iets terug op de bank gestort worden.
Het staat ook op de site terwijl je er mee bezig bent.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je moet overigens dus opnieuw geld erop zetten, gewoon t bedrag dat je normaal er op hebt staan.
Ze vragen ook 1 cent voor activeren of iets dergelijks.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik vergat even dat je studenten kaart had, dus misschien is het iets anders? zoiezo hoef je geen geld erop te zetten dan.
Maar omdat de kaarten niet meer allemaal verschillen zoals voorheen, kan het wel hetzelfde kosten en aanvragen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hetzelfde als de pinpas, €7.50

Toegevoegd na 2 minuten:
Tenminste, bij ING kost een pinpas aanvragen €7.50. Ik weet niet hoe dat bij andere banken is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou de bron even doorlezen, daarin staat namelijk dat je de reiskosten kan laten vergoeden. De kosten zelf zijn als het goed is €7,50.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die van de studenten is volgens mij niet 7,50. aangezien de andere persoon die nu jou OV heeft gratis reizen. Ik heb dit zelf nog niet meegemaakt maar ik weet nog van de oude studenten pas (naam kwijt, toen de chipkaart er nog niet was) dat het best duur was als je hem kwijt raakt.