Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waneer mag je in de trein de Noodrem gebruiken?

Stel je stapt de trein in en net dat er gefloten wordt en de deuren dicht gaan, zie je opeens je tas of wat anders belangrijks op perron staan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Normaal mag dat niet, want de noodrem is enkel voor noodgevallen, die dus ook echt gevaar met zich meebrengen. Ik neem echter aan dat je de noodrem wel mag gebruiken als je bijvoorbeeld onderweg naar een schietvereniging bent en je hebt je wapens in die tas zitten, waardoor ze voor iedereen (mogelijk met slechte plannen ermee) zomaar te pakken zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, ik weet genoeg. Ik was er gewoon benieuwd naar. Dankje.

Andere antwoorden (4)

In dat geval mag je niet aan de noodrem trekken! Wanneer wel: Bij gevaar en ter afwending daarvan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dan pech voor jou want dat is geen noodgeval. Je mag alleen aan de noodrem trekken als er gevaar dreigt en een vergeten tas is dit niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je mag alleen aan de noodrem trekken bij gevaar en helaas zal je niet zomaar voor een tas aan de noodrem trekken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee volgens dan niet maar wel als er bijv iemand klem zit tussen de deur of er iemand tussen dr trein en het spoor dreigt te vallen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding