Kun je succesvol een openbaarvervoerder aan te klagen wanneer je (immateriele) schade leidt door een storing in het openbaar vervoer?

Bijvoorbeeld: Te laat komen bij acquisitiegesprekken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Niet. Dat is uitgesloten in de vervoersvoorwaarden, waar je mee instemt als je een kaartje koopt. Iets anders is de eventuele aansprakelijkheid bij een ongeluk. En natuurlijk is er de regeling "geld terug bij vertraging".

Bij de NS kan je de kosten van je treinkaartje terug krijgen bij vertraging. Hoe het andere vervoerders is weet ik niet. Ik heb ook wel eens gehoord dat de kosten van vervangende taxi-ritten gedeclareerd kunnen worden in bepaalde gevallen.

Bij de NS kan je je treinkaartje terug krijgen, maar alleen als jij meer dan een half uur vertraging hebt.

De Nederlandse Spoorwegen zijn niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen voor de klant door vertragingen.

Bij financiele schade wel,maar immateriele? Hoe kun je dat aantonen, lijkt me erg moeilijk!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100