Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je succesvol een openbaarvervoerder aan te klagen wanneer je (immateriele) schade leidt door een storing in het openbaar vervoer?

Bijvoorbeeld: Te laat komen bij acquisitiegesprekken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
588

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Niet. Dat is uitgesloten in de vervoersvoorwaarden, waar je mee instemt als je een kaartje koopt. Iets anders is de eventuele aansprakelijkheid bij een ongeluk.
En natuurlijk is er de regeling "geld terug bij vertraging".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij de NS kan je de kosten van je treinkaartje terug krijgen bij vertraging. Hoe het andere vervoerders is weet ik niet.
Ik heb ook wel eens gehoord dat de kosten van vervangende taxi-ritten gedeclareerd kunnen worden in bepaalde gevallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de NS kan je je treinkaartje terug krijgen, maar alleen als jij meer dan een half uur vertraging hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Nederlandse Spoorwegen zijn niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen voor de klant door vertragingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij financiele schade wel,maar immateriele? Hoe kun je dat aantonen, lijkt me erg moeilijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding