Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik eenvoudig de geldigheid controleren van niet gedateerde treinkaartjes en strippenkaarten?

De regels zijn de laatste tijd gewijzigd en het was zo dat ze tot een jaar na prijs-wijziging nog geldig zijn.
Waar kan ik eenvoudig zien wanneer welke prijswijzigingen waren?

Toevoeging:
De vervoerbewijzen zijn tot 1 jaar na de laatste tariefwijziging geldig. De laatste tariefwijziging was op 1 januari 2009. Wanneer was de voorlaatste?

Na veel vragen op de site van de NS te hebben ingevoerd verscheen de mogelijkheid om een vraag via e-mail te stellen. Dat heb ik dus gedaan (dit niet als antwoord geven a.u.b.)
Voor de strippenkaart heb ik datzelfde via een van de busbedrijven gedaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
533

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het lijkt erop dat de meeste tariefwijzigingen inderdaad plaats vinden op 1 januari. De laatste voor 2009 was in ieder geval op 1 januari 2008 (stads en streek vervoer), voor de NS was dat 3 februari 2008.
De 1e link bevat een overzicht van de tarieven van de afgelopen jaren, er staan echter alleen jaartallen bij.
De 2e link geeft de data van de wijzigingen in 2008.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding