Is er wat te doen aan de situatie in dubbeldeks treinen waarbij je je hoofd stoot ?

Ik ben 1,85 lang en ik ga nooit meer aan het raam zitten beneden in die dubbeldekstreinen waar je je hoofd stoot aan het bagagerek boven je . Bij het opstaan bij je halte welteverstaan.
Want ik stoot mijn hoofd , ook na in het verleden meer dan tien keer mijn hoofd te hebben gestoten.
Wie heeft een idee wat de NS zou kunnen doen aan deze pijnlijke situatie ? Of ik zelf ( en ik ga geen helm dragen of zo iets dergelijks).
Overigens ik ben niet de enige want ik zie het vaak gebeuren bij andere reizigers.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik weet van het probleem, 23 jaar machinist geweest, dat de dubbeldekkers in het bovengedeelte van de trein bij het raam lager zijn de de rest komt door het profiel van vrije ruimte, dwz aan perronkappen hangen seinen, borden en vertreklichten deze moeten op een bepaalde afstand hebben van een trein de dubbeldekkers zijn hoger, dus wordt dubbeldekkers aangepast dan is er aan de raamzijde minder hoogte, het verplaatsen van seinen, borden en vertreklichten zou een optie zijn maar deze kunnen niet zomaar verplaats worden ivm de zichtbaarheid voor machinist en conducteur. al deze richtlijnen zijn wettelijk vastgelegd, hoogte bovenleiding, afstand perron en trein, het goed zichtbaar maken en plaatsen van sein enz. de dubbeldekkers zijn er gekomen om meer mensen in trein te vervoeren dat gaat dan gedeelte ten koste van het comfort.

Je schrijft dat je nooit meer beneden gaat zitten dus je geeft het antwoord eigenlijk al zelf, ga dan gewoon boven zitten. of is daar hetzelfde liedje?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100