Hoe te komen op Brussels (Charleroi) Airport met OV vanuit Maastricht?

Vanaf Maastricht gaan treinen rechtstreeks naar Brussel-Zuid maar je kan ook via Charleroi zelf gaan of niet? welke route is het makkelijkst ivm busreis daarna naar airport zelf?
En is het voordelig om via internet al een ticket te kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Belgische kaartjes zijn in Maastricht aan het loket verkrijgbaar. (Maastricht is voor de NMBS een Belgisch Station. Haal hem niet uit de automaat want dan betaal je het duurdere Nederlandse tarief. Volgens mij zijn er 2 logische verbindingen. Of je neemt de trein naar Brussel Zuid en vanaf daar de Airportbus naar Charleroi Airport.

Of met overstap te Luik de trein rechtstreeks naar Charleroi en dan de lokale bus naar het vliegveld Deze tweede optie is de voordeligste. Gebruik dan wel de NMBS kortingcode (zie link)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Ik ga gewoon in Maastricht naar het loket en vraag daar een kaartje naar Charleroi, ik heb dan kortingscode 815 nodig omdat dan de bus erbij inbegrepen zit! Ik ben blij dat jullie een antwoord hebben gegeven.

Andere antwoorden (1)

Een retour ticket van Maastricht naar Brussel-zuid kost €15,- !!
Als je in zuid bent kun je daar makkelijk en ook goedkoop met de bus naar de luchthaven.

Tickets voor de trein koop je bij VVV of ANWB, wel moet je daar al vooraf de datum van de reis opgeven.