Waarom komt de tram steeds te laat?

Elke ochtend kom mijn trams steeds de laat waardoor ik te laat op school komt, hoe kan dit nou? Waar gaat het fout bij RET?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dat is dus ook waar ik ongelooflijk last van heb. Hoe moet ik in godsnaam plannen als ik niet weet wanneer de tram komt. Ik weet wel hoe het komt, en ik ga het je ook vertellen:

- Niet elke trambestuurder houd er rekening mee
- Als er iets met het rails is duurt het heel lang voordat er iets aan gedaan word.
- Als er een ongeluk is gebeurd moet de tram eerst een half uur stil blijven staan terwijl de gewonden allang in het ziekenhuis ligt.
- RET neemt slechte mensen in dienst
- Voor elke probleem dat er kan gebeuren is volgens RET het stoppen van de tram de beste oplossing.

Je zou kunnen klagen. Je zou een ander vervoermiddel kunnen nemen. Je zou een tram eerder kunnen nemen. Of je zou natuurlijk de vraag ''Waarom komt de tram steeds te laat'' kunnen openen op goeievraag, en wachten tot iemand zoals ik een mooi antwoord geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ha, die Oempaloempia;

Dat komt omdat de OV-bedrijven de dienstregeling als richtlijn gebruiken. Dat kun je misschien een of twee keer op school als excuus gebruiken, maar ik zou gewoon een tram eerder pakken om zeker te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is 01:16 am nu... Misschien moet je wat vroeger naar bed en wat vroeger opstaan, en een tram eerder pakken? ;)

Waar het misgaat is in de interactie met de spits in de rest van het verkeer. De RET (of enige andere nederlandse stadsvervoerorganisatie) kan alleen maar rekening houden met gemiddelde drukte op gemiddelde momenten. En er hoeft maar een slome inparkeerder, roekeloze fietser, onhandige rijlesser of, jawel, brakke tram te zijn of de hele zaak loopt in de soep. Daar valt gewoon niet tegenaan te plannen. Daarom komt de tram te laat. En dan kunnen ze de dienstregeling wel daarop aanpassen, maar dan heb je vervolgens precies hetzelfde probleem maar dan op dat tijdstip.

Je moet de dienstregeling van de RET dan ook gewoon als indicatie zien, en als je dringend ergens op tijd moet zijn kun je beter minstens 1 tram vroeger nemen.

Of een scooter nemen, dat bevalt bij toch nog altijd verreweg het beste. Het is maar mijn persoonlijke ervaring maar dat is als je verder moet dan een halte of 4, 5 en zeker als je met het OV moet overstappen, BY FAR het snelste vervoermiddel in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Ook met de beste voorspelbaarheid qua reisduur.

Toegevoegd na 1 minuut:
... of is het weer een schoolvakantie? Dat gaat altijd geheel langs mij heen :)