Kan ik ergens goedkope treinkaartjes kopen voor door de week en welke ik ook voor 9uur smorgens kan gebruiken?

Een actiekaartje, kortingskaartje etc?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (4)

Actiekaartjes zijn alleen te gebruiken na 0900 uur. Mocht je een altijd voordeel kaart hebben dan kun je in de spitsuren (6.30 - 09.00) met 20% korting reizen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Op marktplaats worden ook wel eens dagkaarten aangeboden (geen actiekaarten) verkocht misschien staat daar wel iets bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe niet.

Dit komt omdat doordeweeks voor 9 uur (oftewel ochtend spits) de drukste tijd is voor het openbaar vervoer. Dus de NS wil juist op andere tijden meer mensen in dan half lege treinen zien te krijgen en heeft dus acties voor NA 9 uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je die ene keer gaat moet je toch echt voor 9u de volle mep betalen.
En aangezien je maar 1x gaat lijkt het me logisch dat je geen voordeelurenkaart hebt, dus moet je ook na 9u de volle mep betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De goedkope actiekaartjes zijn, als ze doordeweek al geldig zijn, nooit voor 9 uur geldig.

Een waarschuwing: er zijn in het verleden via internet goedkope dagkaarten aangeboden die ook voor 9 uur geldig waren. Dit bleken OV-chipkaarten te zijn die door iemand gemanipuleerd waren. Het bedrog kwam vrij snel uit, de kaarten werden door NS geblokkeerd en konden dus niet gebruikt worden. De kopers waren hun geld kwijt.

Kijk dus uit als je via internet bij derden een goedkope treinkaart koopt. Als het duidelijk om een actie van NS gaat (bv. acties via Kruidvat en Blokker) is 't ok, maar wees op je hoede als je niet kunt achterhalen om wat voor NS-actie het gaat (via www.ns.nl bijvoorbeeld).