Eerder vannacht zag ik een soort van trein heel langzaam over het spoor rijden met vuur eronder, wat doet deze trein?

Het was een trein van Structon die dus bezig was met werkzaamheden op het spoor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Rails wordt geslepen voor de veiligheid en comfort, alle oneffenheden worden dan weggehaald. In de link zie je wat afbeeldingen van slijpvoertuigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De rails slijpen zodat deze mooi vlak/glad blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze slijpt de rails zodat ze weer mooi glad worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rails kunnen op den duur een verschijnsel vertonen dat golfslijtage wordt genoemd. Dat is een ongelijkmatige slijtage met een ribbelpatroon. Dat geeft meer slijtage aan de wielen en veroorzaakt een hoop herrie zowel binnen en buiten de trein. Daarom worden de rails van tijd tot tijd geslepen.
De oorzaak van deze slijtage is eigenlijk niet goed bekend hoewel er wel studie naar gedaan.