De spoorlijn Groningen-Zwolle is voorzien van bovenleiding.Waarom rijdt NS daar dan de stoptreindienst met een stinkende diesel?

En 2x per uur een elektrische Intercity

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal wel gebrek aan materieel zijn.

Het beste antwoord

Ik denk dat deze ellende al van 2002 stamt:

"NS zit krap in het elektrisch materieel. Oorzaak is vooral de toename van het aantal reizigers in de randstad. Om de schaarste daar wat te lenigen worden de electrische treinstellen, gebruikt voor de stoptreindienst Groningen - Zwolle vv., ingaande de nieuwe dienstregeling per 16 juni, naar het westen gedirigeerd. Als vervanging worden "diesels van 40 jaar oud" (voor de kenners: Plan U) ingezet. Hoewel geheel gerenoveerd en comfortabeler dan menig modern treinstel wordt dit in de noordelijke pers gebracht als "oude beestjes" en "afdankertjes". Als diesel is de trein tien minuten langer onderweg; de aansluiting naar Delfzijl vervalt. NS stelt, dat inzet van dieselmaterieel op andere lijnen dan Groningen - Zwolle meer reizigers zou duperen dan nu het geval is. Het gaat hier immers om de stoptrein naar Zwolle, de verbindingen verder dan Zwolle blijven gewoon electrisch."
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima antwoord!