Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

17 maart ben ik 18 geworden, ik heb mijn ov-chipkaart al en ook geactiveerd. Is hij al te gebruiken?

Kan ik mn ov-chipkaart al gebruiken of moet ik wachten tot 1 april?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
459

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee je moet wachten tot het volg. Kwartaal ; juni!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je dan ook pas studiefinanciering krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het volgende kwartaal is dan toch april?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooohjaa sorry verkeerd gerekend
Als je je ov chipkaart ook al hebt geactiveerd en je reisproduct hebt opgeladen bij een oplaadpunt kun je er hoogstwaarschijnlijk ook al mee reizen. Als je het zeker wil weten kun je op de meeste stations je pas langs de kaartlezer(gele ns kaartjesautomaat) of even in een oplaadpunt houden. Als je dan je producten bekijkt kun je zien van wanneer tot wanneer je studentenweek of weekendabbo loopt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zoals hierboven ook al werd gezegd gaat het vaak per kwartaal bij DUO/IB-groep. Als je het dus zeker wil weten kijk even bij een oplaadpunt of vraag het aan een medewerker bij de NS balie op de grotere station. Dan ben je zeker van je zaak..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet wachten tot 1 april. Ik zelf moest ook wachten tot het eerst volgende kwartaal in ging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding