Hoe weet een buschauffeur wanneer hij moet stoppen voor iemand die in de bus zit?

Als iemand in de bus zit en op het stop teken drukt gaat er een rood lampje branden. Hoe weet de buschauffeur dat deze brand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (6)

Er gaat tevens een klein lampje in zijn dashboard branden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er dan bij de chauffeur ook een lampje gaat branden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je eens een keer voorin gaan zitten of staan.

Kun je het lampje zien wat er bij de chauffeur gaat branden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ksnap de minnetjes ff niet, flauw zonder reactie, dus compensatie van mij +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank jullie Inkie en oskaar.
Ik heb tegenwoordige een actieve minnaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahhahhaaaaaa. Minnaar, prachtig dubbelzinnig.
In sommige bussen maakt het knopje ook geluid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben chauffeur en Utrecht en kan je vertellen dat er inderdaad 4 LED lampjes gaan branden links voor tegen de raam stijl bij een aanvraag via de minder valide plaats komen daar nog eens 2 groene bij zodat je rekening kan houden met het plaatsen van de oprijplank ivm bomen palen enz bij de haltes ps ik had er graag een foto bij gedaan voor je maar dat lukt niet :-)

Toegevoegd na 25 minuten:
Ik ben chauffeur in Utrecht had het moeten zijn:-) en nog als toevoeging als je bij het instappen vraagt om bij een bepaalde halte stoppen zal de bestuurder dit doen ook zonder halte aanvraag (niet 100% kan ook vergeten worden wij zijn natuurlijk ook maar mensen;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor het antwoord hierboven,

Wat wel soms flauw was dat collega's het schuifje over de lampen deden en je zonder er erg in te hebben de eerste haltes voorbij knalde en passagiers boos begonnen te roepen.