Wat mag er allemaal mee in de bus?

Mag ik 8 dozen van 50x50x50 op een paar steek wagentjes/hondjes mee de bus in nemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.6K

Het beste antwoord

Ik heb al verschillende keren iets groots met een steekwagen meegenomen. De bussen hier beschikken over een zeer ruime rolstoelplek. Maar gebruik dus een steekwagen en geen hondjes (plankje met wieltjes geen dieren he :p ) om je vracht op te zetten.
Dus dat moet je vaker doen in dit geval een stuk of 4 keer.

Houd er ook rekening mee dat je eruit moet als er een rolstoel in komt.

Toegevoegd na 1 minuut:
een hondje is niet geschikt simpelweg omdat je alles dan eerst los in de bus moet zetten, dat irriteert een buschauffeur dan al direct.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een goed humeur!

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat kun je toch niet allemaal in je eentje meenemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat denk je zelf ?? De bus is natuurlijk geen vrachtwagen.
Je mag een rolstoel of buggy meenemen MITS deze goed vastgezet danwel het kind er uit wordt getitd. Zoveel lading kun je al onmogelijk in één keer zelf meenemen, met 3 houdt het wel op vrees ik, en vermoedelijk neemt het geheel ook zoveel plek mee dat je voor meedere 'personen' strippen mag afstempelen. (Niet op je eigen abonnement natuurlijk).

De bus is speciaal bestemd en geschikt en gebouwd voor het vervoeren van personen met een minimale hoeveelheid bagage. Dikke kans dus dat de chauffeur je gewoon met je inboedel bij de halte laat staan. Je zou kunnen proberen het vervoersbedrijf te bellen om te zien of je speciale toestemming kunt krijgen, maar ik geef je eerlijk gezegd weinig kans. Dat wordt toch iemand charteren met een flinke auto of zelfs een busje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alleen als je het verdeelt over acht ritten.
zoveel ruimte is er niet in een bus, de ruimte die er is is voor kinderwagens.
ik denk niet dat het je gaat lukken.
14 jaar geleden
ik kan je een ezel aanraden,maar met wat jij mee wilt nemen krijg je ook dit denk ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe is alleen handbagage toegestaan, dat houdt in dat dat wat je bij je hebt op je schoot, danwel onder je stoel moet passen!
Wat jij doet mag dus niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe mag je wat je kunt dragen meenemen
Je mag je fiets meenemen een kinderwagen, een steekwagentje.

MAAR:::
Als de bus te vol zit dan heb je pech. (Zelfs als er kinderwagens in het middenstuk staan en de volgende halte staat een kinderwagen en het past past er niet bij heb je pech) er mogen geen materialen in het middenpad staan.

Bij twijfel: beslist de chauffeur.

Wel geld dat gevaarlijke of overlast bezorgende materiaal verboden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb al eens een aquarium 80x40 meegenomen met de tram, de metro en daarna de bus. Maar goed, die paste "op schoot".
en al eens een dubbele knaagdierenkooi van 100 hoog inclusief 3 cavia's. En een fiets, die ik voor iemand zijn verjaardag ging geven.
Maar 8 dozen tegelijk zal je met 8 personen of in 8 keer moeten doen, denk ik.

hoe zien hondjes er eigenljik uit? een soort plankje met 4 wieltjes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem wel eens een step mee de bus in.
(kinderstep van mijn zoontje)
Dit is geen probleem.