Welke manier is het handigste om op zaterdag in Rotterdam Centrum te komen?

Morgen moeten we een paar uur met 2 personen in hartje Rotterdam zijn. We zijn beiden nog nooit eerder in Rotterdam geweest. Onze bestemming ligt vlakbij het metrostation Oostplein. Is er ergens een plek vlakbij een metrostation waar we (gratis of voor weinig) kunnen parkeren en dan de metro pakken de binnenstad in? Of is er in de buurt van station Oostplein ook een parkeergarage?

Toegevoegd na 52 seconden:
Eigenlijk vraag ik me dus af wat de handigste manier is: van buiten het centrum de metro pakken of met de auto het centrum in en daar parkeren? Iemand ervaring mee of tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Parkeer je auto gratis bij P+R van metrostation Kralingse Zoom (adres voor tomtom: Kralingse Zoom 50) en pak daar de metro richting centrum. Let op het OV in Rotterdam werkt alleen met OV chipkaart.

Dat is verreweg de snelste en voordeligste manier. Parkeren in Rotterdam loopt op tot 5 euro per uur, bij het Oostplein is het iets goedkoper.

Als je minder dan 2 uur op je bestemming moet zijn, zou ik met de auto naar het Oostplein rijden (snelste is afslag Capelle/Rotterdam centrum bij de Brienenoordbrug, dan Maasboulevard volgen en rechtsaf voor Havenziekenhuis) en accepteren dat je een paar euro parkeerkosten hebt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, hier was ik naar op zoek! Wist niet dat je perse een ov chipkaart nodig hebt. Bedankt voor de info in ieder geval!

Andere antwoorden (3)

Winkelcentrum Oostplein heeft metro en garage, ik denk dat je die metro bedoelt.
garage is laatste jaren niet meer gratis, maar vasrt beter dan de binnenstad die duur is, en op zaterdag stikdruk.
Je hebt ook rond de stad parkeerplaatsen met pendelvervoer naar de stad.
Ik weet het niet uit mn hoofd, maar even google op OV en rotterdam + auto moet iets opleveren
succes
13 jaar geleden
Afhankelijk waar je vandaan komt. Randstadrail overstappen op CS en Beurs is een optie. Kijk op kaart en zoek een metrostation aan buitenzijde Rdam. Daar is parkeren nog gratis en met een beetje zoeken vind je een station vlak bij de snelweg. OV9292 en app: MetrO geven je alle info
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het zo wie zo handiger om naar Rotterdam met de trein te gaan, je zit dan ook niet met het (vaak dure) parkeren! Neem voor de zekerheid n opgeladen chippas mee, bij de parkeerautomaten op straat kun je nl niet met geld betalen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helaas lukt dat niet. de routeplanner geeft met de auto 40 minuten aan. met OV is dat anderhalf uur vanuit onze woonplaats. dus ik denk dat we inderdaad naar een metrostation aan de oostkant van rotterdam rijden en vandaaruit de metro nemen. bedankt voor de tip van de chipknip!