Zulke grote busbedrijven kopen hun eigen brandstof in en hebben daarom ook een tank bij hun eigen regionale kantoor. Vaak ook samen met hun eigen wasstraat en onderhoudswerkplaats. Dit zie je ook bij grote transportbedrijven. Die tanken hun eigen vrachtwagens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In of bij de remise......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de remise

daarstaan de bussen als ze niet in dienst zijn geparkeerd.daar worden s,avonds alle bussen volgetankt en schoongemaakt dat word door een bedrijf gedaan dat daarvoor ingehuurd word.het gaat soms echt om grote aantallen bussen plus/minus 250 is geen uitzondering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vaak bij een stalling waar de bus de nacht oveblijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bussen worden elke dag als ze binnen komen gewassen opgeruimd en af getankt.

Je kunt je voorstellen dat er zoveel diesel doorheen gaat dat het prijstechnisch erg slim is een eigen tankpunt te bouwen. Als je alleen al bedenkt wat een connexxion per dag verbruikt. Tankwagens vol

Een bus heeft ook meestal geen brandstofmeter.
Dat doet men vaak express omdat anders chauffeurs paniekerig gaan melden dat hun tank leeg begint te raken, maar dat is bijna onmogelijk.
Een bus wordt elke dag afgetankt en dat is meer dan genoeg voor 1 dag