kun je twee ov chipkaarten hebben?

Is het mogelijk om een tweede persoonlijke ov-chipkaart te bestellen als je er al een hebt?

De huidige chipkaart is stuk, en er m oet een koppeling gemaakt worden met een OV studentenreisproduct. Nu willen we een twee kaart aanvragen, met de beschadigde kaart blijven reizen tot het saldo op is en het reisproduct koppelen aan de nieuwe nog te ontvangen kaart.

kan deze constructie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Als de kaart echt beschadigd is, kun je er niet meer mee reizen.

Bij een 'gewone' is het zo, dat je met een formulier een nieuwe aan kunt vragen. Had je meer dan € 0 saldo op de defecte kaart? Dan ontvang je het bedrag binnen 30 dagen op je bankrekening. Reisproducten worden dan overgezet.

Je kunt er dus voor kiezen om een 'gewone' nieuwe aan te schaffen en door te geven dat je het studentreisproduct aan die nieuwe kaart wil koppelen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het antwoord: ja, je kunt er meer hebben maar dat is nergens voor nodig; een kaart 'die het niet meer doet' kun je kosteloos laten vervangen waarbij het saldo op de defecte wordt uitbetaald.
Computoon
10 jaar geleden
Computoon
10 jaar geleden
Je moet eerst bij een balie van een ov-bedrijf laten vaststellen of hij echt defect is. Zo ja, dan krijg je het formulier‘Aanvraag vervangende persoonlijke OV-chipkaart’. Hiermee kun je de defecte kaart opsturen en een nieuwe kaart aanvragen. In de meeste gevallen ontvang je binnen twee weken na het opsturen van het formulier een nieuwe. In tegenstelling tot wat ik schreef is die niet gratis -mijn fout-; hij kost eur 11.-. Behalve bij een technische fout (kapotte chip, productiefout), dan is hij gratis. In dit specifieke geval zou ik contact opnemen met het ov-bedrijf. Waarschijnlijk is er wel een vorm van een geld-terug-regeling voor het verschil tussen reizen tegen abonnementsprijs en reizen op saldo. Dit zal afhangen van het ov-bedrijf; op de site van de ov-chipkaart is het antwoord op die vraag niet te vinden.