Hoeveel zones staan voor hoeveel km op een strippenkaart

Wie weet hoe dat met de zones zit op een strippenkaart. Hoewel die bijna uit de tijd is zou ik toch graag willen weten of het fietsen van b.v 5 km scheelt in het aantal afgestempelde strippen. Is dat met een ov jaarkaart hetzelfde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Het fietsen naar een andere bushalte kan zijn vruchten afwerpen, maar dit scheelt één strip.
Als je twee zones wilt reizen, stempelt de chaffeur drie strippen af. Één 'startstrip' welke altijd geldt, ongeacht de afstand en vervolgens twee strippen voor de twee zones.

Op de website van de maatschappij kun je je reis invullen en krijg je ook de prijs er bij te zien. Voor mijn regio is dat bijvoorbeeld www.hermes.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zones en kilometers zijn niet aan elkaar gerelateerd. Een regio wordt opgedeeld in zones, dit is op te vragen bij de busmaatschappij in de desbetreffende regio.
Het kan soms dus schelen om naar een bushalte te fietsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén zone is ongeveer 4 tot 5 kilometer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zones zijn wel degelijk ongeveer gelijk aan grote.
Circa 5 km. Behalve de zogenaamde stadszones, die zijn vaak wat groter.
Daarnaast kan je nooit van de ene naar de lande stad rijden zonder en zone te passeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zone's zijn bepaalde gebieden, als je over de grens van dat gebied gaat kom je in de volgende "zone". Het kan dus ook zijn dat je van de ene halte naar de volgende halte al 2 zone's moet betalen.