Hoe kan ik bij NS Dubbel ingecheckt geraken met mijn OVC ?

ik ben dubbel ingecheckt geraakt bij NS. Ik Checkte in op Station A en 5 minuten later op aankomststation B wilde ik uitchecken en kwam de melding: voordeelabonnement. Toen ik 5 uur later weer wilde inchecken werd ik uitgecheckt. Na vijf minuten werd ik weer ingecheckt want ik kreeg daarvoor steeds de melding dat ik al uitgecheckt was. Er is voor een ritje van €1,40 20 euro afgeschreven. Ik heb het wel binnen twee weken terug gekregen van NS, maar toch vind ik het erg vreemd dat ik dubbel was ingecheckt bij dezelfde vervoerder. Hoe is dat mogelijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op station A is het inchecken blijkbaar niet (helemaal) gelukt, waardoor op station B gedacht werd dat je in aan het checken was. Bij die melding "voordeelabonnement" had je meteen uit moeten checken. Dus heel waarschijnlijk was je niet dubbel ingecheckt, maar de kosten van 20 euro zijn omdat je 5 uur lang in het NS systeem "op reis" bent geweest. Toegevoegd na 1 uur: Ah, ik verkeerde in de veronderstelling dat het instaptarief bij de NS 20 euro was, maar voor een voordeelabonnement is dat 10 euro. Mijn conclusie dat je maar 1 keer was ingecheckt is dus onjuist. Dit kan dus niet anders dan een systeemfout zijn. @haivon (in de reacties): jouw situatie is iets anders, omdat het incheck-station anders is dan het uitcheck-station, en dan kan de NS wel een afgelegde afstand berekenen.

Ik heb dit regelmatig in de bus. Je checked uit maar door de buggy software en het buggy systeem die men gebruikt, logged het systeem mij ook regelmatig meteen weer in terwijl ik net heb uitgechecked (dus precies andersom als bij jou) De heren weten er allemaal van maar er gebeurt ontzettend weinig om deze problemen op te lossen. Soms krijg ik de indruk dat men het extra doet omdat veel mensen geen zin hebben om meerdere keren per week zo formulier in te vullen. En dat is natuurlijk een mooie omzet er zo maar bij, Het enigste wat je kunt is elke keer dat het gebeurt een klacht in te dienen en het formulier in te vullen om jouw geld terug te krijgen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100