Hoe groot zijn de bedden in een slaaptrein?

Hoe groot (lang en breed) zijn de bedden in de diverse soorten slaaptreinen?

Hoeveel verschil maakt het of je eerste of tweede klasse slaapt?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het gaat me om treinen die vanuit Nederland, Duitsland of België vertrekken.

Cryofiel
13 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 1.86, en in de lengte lig ik klem, als ik me op m'n zij draai, steken m'n knieën over de rand.
Die couchettes zijn echt nog berekend op kleinere mensen. Ik heb alleen tweedeklaservaring overigens.

Het beste antwoord

In de 6-persoonscouchettes van de CityNightLine: redelijk klein, het is een beetje behelpen (maar het is dan ook heel goedkoop).

Untere Liegen: 185 x 67 cm
Mittlere Liegen: 180 x 60 cm
Obere Liegen: 175 x 63 cm
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

niet groot, ik moest er opgevouwen in liggen met mn 1.85