Waar staat de afkorting LBM voor bij de NS?

Het is een afkorting voor een afdeling? Als een trein bijv. niet functioneert, bel het LBM, staat er vaak in materieelgids die ik verzamel.

maar nu de betekenis nog...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het LBM is het Landelijk Buro Materieel.

Bron:
Interne afkortingenlijst bij ProRail.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnx m8

Andere antwoorden (1)

LBM = Landelijk Bureau Materieel. Lijkt op een vestiging van de NS, weer onderverdeeld in technische afdelingen maar ook administratie en planning

Zie bron ook, het is een biografie waar ik de info uit heb gehaald, onderaan de pagina.