Ov Jaar/Chipkaart NIET kwijtraken?

Wat is nou de beste manier om je OV Chipkaart niet kwijt te raken en hem toch altijd meenemen. Ik heb een jaarkaart en hoef niet in te checken in bus maar wel laten zien. In je portemonnee is de beste plek alleen moet je hem daar dus telkens uithalen om te laten zien.

Ik vraag me af of ie wordt geaccepteerd als ie in zo'n pasjeshouder zit met koord..

hoe doen jullie het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Als je in je portemonnee ook zo'n vakje hebt dat doorzichtig is, kun je hem daarin doen. Nu eerst of je hem toch alleen nog maar te laten zien. Voor de rest zul je hem denk ik toch maar er steeds in en uit moeten halen. Als je wanneer je de bus instapt hem eruit haalt en nadat je hem hebt laten zien er gelijk weer in doet, zou ik niet weten hoe je hem zo snel zou moeten kwijt raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt verschillende plekken in je portemonnee waar je deze kwijt kunt. Sommige hebben een vakje met een transparant folie of met een dun ''netje''. Als je hem daar achter stopt. Kun je hem altijd makkelijk laten zien, en als het over een chipkaart gaat dan kan je hem gewoon in je portomonnee tegenaan houden en dan scant die ook. Dat gebruik ik zelf ook. Is erg gemakkelijk en je hebt hem altijd in je portomonne, dan moet je die niet kwijtraken natuurlijk ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stop je ov tussen het klepje van je telefoon en zet je wekker, als je wakker word stop je hem gelijk in je zak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hem in een transparante houder hebt die je met een koord om je hals draagt kun je hem niet ergens laten liggen.
Maar dan ook als je gaat slapen omhouden, net zo als de identiteitsplaatjes die soldaten altijd om moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb hem altijd in het zijvak van mijn tas zitten zodat ik hem makkelijk kan pakken en die tas heb ik altijd bij me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stop hem in een badgehouder die men ook vaak bij congressen gebruikt. Je clipt hem zo vast aan de binnenkant van je jas of maakt hem vast aan een dunne ketting.