Hoe kom ik met de bus bij de Leegeweg in Groningen?

Ik moet naar manege de Oude Held. Maar kan niet vinden welke lijn er heen gaat. En fietsen lijkt me s avonds niet zo veilig daar?
Weet iemand of het afgelegen ligt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik weet natuurlijk niet waar je vandaan komt, maar bus 35 (richting Winsum) gaat daar heen.
Uitstappen bij halte 'de Held' en dan nog 4 minuutjes lopen.

Je kan op de volgende site een reisadviesopvragen

http://www.9292ov.nl/9292ov1.asp

Toegevoegd na 1 minuut:
op www.maps.google.nl (als je de straatnaam intikt) kun je zien dat het nog wel in bewoond gebied ligt (aan de rand)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanaf het centraal station pak je eerst lijn 3 richting Vinkhuizen. Je rijdt totaan de Held.

Vanaf de Held pak je vervolgens bus 39 richting Zuidhorn. Deze bus stopt bij verschillende haltes op de Friesestraatweg. Vanaf de dichtstbijzijnde halte is het nog ongeveer 4 minuten lopen naar de manege.

Pas op dat je op het station de juiste lijn 3 neemt. Groningen heeft ook nog een lijn 3, die naar Lewenborg rijdt.

Voor de eerste keer is het handig, dat je aan de chauffeur vraagt, of hij even een seintje geeft, wanneer je uit moet stappen. Voor de volgende keren weet je het dan meteen.

Ik kan me voorstellen dat je je 's avonds minder prettig voelt op de fiets. Toch denk ik dat het wel redelijk veilig is. Als je vanaf de manege via de Kerkstraat naar het Hoendiep fietst, zit je al snel weer op een route, waar altijd redelijk veel verkeer is. Over het Hoendiep kun je dan terug richting station, zonder dat je door tunneltjes en dergelijke hoeft.
13 jaar geleden
Vertrek
Aankomst
Reistijd
Overstappen 13:12
13:43
0:31
geen 13:26
13:45
0:19
geen 13:40
13:59
0:19
geen 13:56
14:15
0:19
geen 13:58
14:30
0:32
geen « Eerder
» Later
« Eerste reismogelijkheid
» Laatste reismogelijkheid

Vertrek Van Naar Aankomst Hoe
13:56 groningen
treinstation Busstation/CS
Groningen 13:57 lopen 1 min

--------------------------------------------------------------------------------

13:57 Busstation/CS
Groningen De Held
Groningen 14:11 Bus 35
Qbuzz
richting Oldehove

--------------------------------------------------------------------------------

14:11 De Held
Groningen leegeweg
groningen 14:15 lopen 4 min
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar de website van de lijn en zet je vertrek en je aankomst in druk op bereken uw route en klaar is kees