Zijn er ook andere alternatieve om olie voor een motor te halen i.p.v. bij een motorzaak ?

Bij de motorzaak kost een liter race olie bijna 20 euro.

Toegevoegd na 1 minuut:
Geen tankstations! Daar kost de olie ook peperduur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
in de golf van Mexico ligt het voor het opscheppen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kost het idd niet zo duur ;)

Het beste antwoord

Ha, dat Bushokje;

Zogenaamde 'race'olie is altijd stukken duurder dan de meer gangbare, waar je het ook koopt. Kijk eens in je instructieboekje aan welke specifiacties de olie moet voldoen en ga dan op zoek naar een onlineshop. Er zijn daar ook (meer betaalbare) oliehandelaren te vinden. De soort die jij zoekt zul je niet snel bij Halfordsen of bouwmarkten vinde. Ook sammige automaterialengroothandels (zoals Brezan) willen dat soort olie nog wel eens tegen redelijke prijzen in huis hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

De bouwmarkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn vast wel andere kanalen om olie te kopen. ik weet dat gamma, praxis, halfords en dacht ook kwantum olie hebben maar pas wel op de kwaliteit.

Een vriend van mij komt uit de auto industrie en die zegt (en heeft er ook gegronde redenen voor) dat je op olie niet moet bezuinigen. de betere olie soorten onderhouden ook de motor en zorgen er voor dat de slijtage in de motor zo laag mogenlijk blijft.

Nu kan ik me best voorstellen dat je de olie misschien voor iets anders nodig hebt. Ik denk dan aan afstandbestuurbare autootjes, misschien dat je daar wel de goedkopere olie in kan doen.

En als je motor veel olie gebruikt dan zal het niet uitmaken of je er goedkopere indoet want dan moet je toch elke keer bijvullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de liddl verkopen ze goedkoop olie.
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
Tja vraagsteller wil goedkoop :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die olie is perfect
ik heb hem gebruikt voor mijn auto en de garagehouder vroeg welke olie ik gebriukt had omdat hij nog zo mooi helder was {na 40000 km}+1
Let op dat de olie van een motor aan andere eisen moet voldoen vaak dan auto olie.

Er zijn ook veel online aanbieders die goedkoper zijn dan gewone zaken.

Overigens is wetenschappelijk bewezen dat wij onzinnig vaak onze olie verversen. Die in een auto kan eigenlijk wel een half miljoen kilometers mee. Alleen wil de industrie ons doen geloven dat het elk jaar moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een verschil in minerale of synthetische motorolie. Minerale motorolie is vaak goedkoper, en minder geschikt voor motoren met bijvoorbeeld een hoog geplaatste nokkenas. Neem dan liever een synthetische of half-om-half olie, omdat deze beter blijft 'plakken'.
Woon je dicht bij de grens van Duitsland? Koop dan je motorolie bij Louis.de, ook online te koop, maar dan komen er verzendkosten bij en dat maakt het weer iets duurder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Hoor bij de kruitvat!!