Heeft een 2 Takt motor 2 zuigers en een 4 Takt 4 zuigers?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
TurfGraver
3 jaar geleden
Nee. Heeft niets met aantal zuigers te maken maar met aantal slagen van een zuiger om arbeid te leveren.
Google er maar eens op. ;)

Het beste antwoord

Hoeft niet met het aantal zuigers te maken te hebben, maar met de "energieslag".
Een tweetaktmotor of tweeslagmotor is een zuigermotor of verbrandingsmotor die arbeid levert bij elke neergaande beweging van de zuigers in de cilinders. Dit in tegenstelling tot een viertaktmotor, waarvan de zuigers arbeid leveren bij elke tweede neergaande beweging.
Toegevoegd op 07 juli 2020 11:36: afbeelding