Heb ik nog een kans dat ze mijn boete kwijtschelden ivm onverzekerd zijn.?

Mijn verzekering was afgelopen van mijn motor maar door vakantie is de rekening blijven liggen en heb ik die 2 weken later betaald. Toevallig in die 2 weken komt het RDW met het verhaal dat ik onverzekerd was. Op de datum dat het RDW controleerde ben ik ook weer aangemeld door de verzekering. Kom ik nog onder die boete uit of heb ik geen enkele kans?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Om onder een boete voor het onverzekerd hebben van een kentekenplichtig motorrijtuig uit te komen moet je van de verzekeraar een zogeheten artikel 34 WAM formulier verkrijgen waarop staat dat je op het moment van controle verzekerd was.

Aangezien de verzekering was opgeschort zal de verzekeraar deze niet afgeven. Een hele dure bekeuring...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Meestal is het zo dat je nog een maand verzekerd bent als je te laat betaald (dus je moet binnen een maand na de vervaldatum betalen).
Maar RDW controleert jaarlijks of voertuigen verzekerd zijn, en als dit niet het geval is krijg je een boete. Waarschijnlijk heeft de verzekeringsmaatschappij je afgemeld. Ik denk niet dat je er onderuit kunt komen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat je kunt proberen is aan tonen dat de registratie van RDW niet klopt. Maar ik denk dat dat via de verzekeringmaatschappij moet lopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kans heb je altijd natuurlijk. Stuur de RDW een bezwaarschrift met een kopie van het bewijsstuk dat je op diezelfde datum wel verzekerd was. Wie weet pakken ze het goed op en wordt je boete kwijtgescholden. Succes!