Moet ik de motor op naam zetten en verzekeren voordat ik deze ophaal?

Over een paar dagen wil ik mijn eerste motor ophalen, deze staat al gereserveerd op mijn naam en is al begrensd naar 35kw voor het A2 rijbewijs waar ik nu voor les omdat ik 22 jaar ben (heb rijbewijs nog niet).

Nu heb ik een mailtje gekregen met een bijlage waarmee ik de motor op naam moet zetten, en deze meneer vertelde me dat ie ook gelijk verzekerd moet worden het moment dat ie op naam staat.

Motor is begrensd met uitdraai (niet op kenteken), dus de uitdraai krijg ik pas wanneer ik de motor ophaal, maar de verzekering moet al geregeld zijn voordat ik de motor naar huis wil laten rijden. Kan ik achteraf een kopie van deze uitdraai naar de verzekeringmaatschappij zodat ik zwart op wit krijg dat zij weten dat de motor begrensd is? Dus nadat de verzekering al is ingegaan? En is dit de juiste volgorde: motor op naam zetten, binnen 2 dagen krijg ik een pasje thuis gestuurd met bewijs dat ie op naam staat en dan dus de verzekering in laten gaan, paar dagen erna de motor ophalen en als ik thuis ben een kopie maken van de uitdraai en deze opsturen naar de verzekeringmaatschappij?
Of is er wellicht een betere manier om dit allemaal aan te pakken zonder dat ik problemen krijg? Dit is mijn eerste grote aankoop dus advies wordt zeker gewaardeerd. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Ja, want zonder deze twee verplichtingen mag je met de motor NIET de openbare weg op! Dus wat je nu doet:

-tenaamstellingscode vragen van eigenaar en kenteken
-(online) een WAM-verzekering afsluiten (bovenstaande heb je daarvoor nodig)

en dan pas die brommer ophalen!