Kan een bougie reeds vervuild zijn na een maal gestart te zijn ?

onlangs de bougie van mijn oude motor vervangen door een nieuwe, en toen startte hij direct,
na enkele uren nogmaals geprobeerd en toen deed ie het niet meer

Toegevoegd na 7 uur:
is een motor zonder accu,

Toegevoegd na 20 uur:
en tweetakt 125cc

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tweetakt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tweetakt is sowieso erg vettig en dan is de kans op vuile/vette bougies wel groter. De verbranding is dan niet optimaal afgesteld (te vet/rijk, te weinig lucht). Waarschijnlijk rookt de motor ook.

Het beste antwoord

Als de motor een probleem heeft (cylinders niets dicht, koppakking niet dicht, verbranding veel te rijk, luchtfilter dicht, etc), zal de motor slecht verbranden en zijn de bougies snel vuil. Weet je zeker dat het de bougies zijn? Als de motor van de winter heeft stil gestaan, kan ook gewoon de accu leeg zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ben het met domtic eens, kijk je accu maar eens na. De accu van mijn motor hangt overigens de hele winter op een druppelaar om dat probleem te voorkomen.