Waarom moet een benzinetank van een oldtimer behandeld worden tegen roestvorming ?

deze van een 4-takt meestal wel, en die van een 2-takt meestal minder snel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In lucht zit een hoeveelheid water. Als de tank niet helemaal gevuld is met benzine, dan kan het water in de lucht als condens tegen de wanden van de benzinetank slaan. Water en ijzer verdragen zich niet goed, waardoor de tank gaat roesten.

Indien je een auto dus voor langere tijd stilzet (gebeurd vaker bij oudere auto's), moet je de tank tegen roest behandelen. Ikzelf zorg er altijd voor dat mijn BMW Cabriolet uit 1991 (en vroeger mijn motorfiets) volgetankt weggezet wordt voor de winterpauze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat de brandstof van een 2-takt (smeer)olie bevat. Deze tanks zijn dus minder gevoelig voor roest...