Wil een brommer kopen via marktplaats. Hoe te herkennen of deze gestolen is of niet.

Toegevoegd na 2 uur:
Koop gaat niet door. Verkoper was niet thuis terwijl we een afspraak hadden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (4)

Elke brommer heeft een framenummer dat zou in de papieren moeten staan daaraan kan je checken of hij gestolen is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op onderstaande link...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit er op dit moment een kentekenplaat op de bromfiets en zijn de juiste kentekenpapieren aanwezig?

Bij bromfietsen, die op dit moment nog niet zijn voorzien van een kentekenplaat, is vaak wat loos. Niet kopen dus, tenzij je met de eigenaar regelt, dat hij de bromfiets eerst op kenteken laat zetten, voordat je hem koopt.

Als de bromfiets wel is voorzien van kenteken, controleer je de kentekenpapieren en kijkt of de gegevens van de papieren overeen komen met de gegevens op de bromfiets. Klopt het framenummer? Is het framenummer onbeschadigd en is er niet mee gerommeld.

Verder kun je voor de zekerheid op de rdw site ( www.rdw.nl) nog controleren of het kenteken als gestolen geregistreerd staat.

Wat verder erg belangrijk is: maak een koopcontract op. Zet op papier wat je koopt en van wie en laat dit ook door de verkopende partij ondertekenen. De verkopende partij dient zich dus ook te identificeren. Als de verkopende partij dit niet wil, dan kun je beter de koop over laten gaan.
13 jaar geleden
VOOR DE AANKOOP.

Kijk of de verkoper meerdere dingen uit heeft staan op MP en evt aangemerkt staat als betrouwbaar.

Vraag eerst het merk en type en het framenummer.
Informeer of er geen bezwaar is dat u laat onderzoeken dat de bromfiets oid ,,eerlijk,, is.

Is daar bezwaar tegen dan mag duidelijk zijn dat de koop NIET door gaat.

Vernemen wij nog hoe het afgelopen is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verkoper heeft meerdere dingen op zijn naam staan. We gaan inderdaad kijken naar het framenummer ed met de papieren erbij. Kentekenplaat en zijn ID. Jullie krijgen natuurlijk te horen hoe het afloopt. ik ga vanavond langs.