quad lekt olie bij moer onderin (waar je de motorolie eruit laat lopen) iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb een kawasaki tecate 4 uit 1988 gekocht om op te knappen en zit met een probleem, namelijk; hij lekt olie bij de moer onder het blok. Toen ik de moer eruit draaide zag ik dat er een stukje van het blok was afgebroken waar de moer erin gaat. Iemand een ideetje hoe ik dit kan maken? Met vloeibare pakking een optie?

Mvg cor

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Het carter er onder uit, het gedeelte waar de aftapplug in gedraaid zit(zat) er af slijpen en een nieuwe moer er op lassen. Of een nieuwe carter monteren.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zat te denken aan beetje hennep of gastape om de moer en dan erin te draaien, het gaat overigens om een heel klein stukje dat eruit is
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zie nu pas dat er ook n scheurtje in zit... Heb je misschien een oplossing voor mij? Onderdelen zijn nogal moeilijk te krijgen voor zit model namelijk.
jc54
8 jaar geleden
Dat is wat ik bedoel; het gedeelte waar de schroefdraad in zit er af slijpen en een nieuwe moer op (laten) lassen. Als je zelf niet zo handig bent. dan bij een motorenrevisiebedrijf laten repareren. Het moet wel waterdicht (oliedicht) zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lassen kan niet het is gietijzer, denk ook niet dat ze dit gaan repareren maar gewoon zeggen koop een nieuwe carter kap.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
natuurlijk kan je wel aan gietijzer lassen.
http://www.tramex.nl/products/index.php?route=product/product&product_id=1681
Zo te zien op de foto is het al eens gerepareerd.
Het enigste wat je nu kunt proberen is als het carter leeg is de plek vetvrij vrij maken en de aftapplug met locktite 577 (schroefdraadafdichting) op nieuw monteren.