Hoe komt het dat de koppeling van mijn crossmotor losschiet als ik hem loslaat?

Mijn koppeling (crossmotor) schiet naar voren als ik 'm loslaat. Het is een hydraulische koppeling. Als ik het rode pinnetje (zie foto) een beetje naar voren duw, schiet de koppeling weer goed. Kan het zijn, dat er teveel aan het rode dingetje is gedraaid, waardoor hij los is geschoten, ofzo? Weet iemand hoe ik dit kan maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het rode palletje is een veiligheid om te zorgen dat je bij een valpartij geen verwondingen oploopt door de koppelingshandel.
Natuurlijk mag dat dingetje niet te sterk zijn. Maar dat heeft natuurlijk meteen tot gevolg dat het versleten raakt.
Ik denk dat iedere KTM dealer je het palletje zo nieuw kan leveren. Bouw desnoods de hele koppelingshevel er even af (het hydraulische deel gewoon laten zitten!) en ga er mee naar de motorzaak.