Hoe kan ik een crossmotor zonder papieren als landbouwvoertuig invoeren in een ander land?

Kan dat gewoon aan de grens of moet je voordat je aan de grens staat al een aantal zaken geregeld hebbben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Je moet er in elk geval voor zorgen dat de machine voldoet aan de regels die in het land van bestemming gelden voor een (tweewielig)landbouwvoertuig.
Denk hierbij aan een eventuele snelheidsbegrenzer en/of een trekhaak of iets dergelijks.
9 jaar geleden
Je zult in ieder geval de juiste documentatie moeten kunnen overleggen bij de douane om een uitvoerdocument op te kunnen stellen. Zonder een geldig uitvoerdocument kun je in het land bestemming niets officieel invoeren want dat wordt door de douane van het invoerende land niet geaccepteerd.
Je zegt dat er geen papieren bij zijn, dus ik denk dat dat moeilijk wordt.
Je kunt wel gewoon geheel vrijblijvend en zonder gevolgen de douane raadplegen.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/douane