Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een sticker het beste eraf halen?

Hallo allemaal.

Op mijn benzinetank van mijn motor heb ik een sticker die er niet af wilt. zie foto. Ik heb met kolkend water geprobeerd, maar helaas heeft dit niet geholpen. Ik heb beetje rond gekeken, en veel mensen zeggen dat föhn het beste werkt als je de sticker goed warm maakt, alleen is dit wel verstandig om dit te doen op een benzinetank? Benzine is nog al gevoelig..
*Ps zijn er andere hulpmiddelen die ik het beste kan gebruiken?

Alvat allemaal bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Wasbenzine er op smeren, even laten intrekken en dan kun je het er zo afhalen.

Succes :)



http://www.omaweetraad.com/forum/viewtopic.php?p=7785&sid=416276a62708259c1f5844c2531d5642
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan de sticker ook wat warm maken met een föhn. De lijmlaag wat dan weer wat zacht en dan kan je het zo eraf halen. Wel zorgen dat je het warm maakt en niet te heet anders brandt je je vingers. Zo heb ik ook bij enkele auto's al ongewenste stickers verwijderd zonder schade.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lees de hele vraag eventjes.
Reddie
9 jaar geleden
@Kruidenvrouwtje , wat warm maken is iets anders dan heet stoken.
En een tank benzine stook je niet zomaar heet met een föhn, en een tank benzine vliegt niet zomaar in brand.
Castle
9 jaar geleden
Dank je wel Reddie. Dit is inderdaad zo.
Er is bij de drogist stickerverwijderaar te koop. Dat spul werkt uitstekend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is een lastige sticker. Deze zijn wat ouder en plakken ontzettend goed.
Wat vaak goed werkt is eerst even warm maken met een Fohn (of nog beter... maar wel heel voorzichtig, met een verfbrander).
Daardoor zal de lijm zachter worden en dan moet het mogelijk zijn om een hoekje los te pulken.

Dan voorzichtig lostrekken.
De lijm die dan nog overblijft kun je verwijderen met HG stickerverwijderaar of wat citroensap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding