Is een sym Mio motorscooter geschikt voor iemand van1m50?

Ik heb mijn autorijbewijs dus mag ik een 125 moto kopen.
Alleen ben ik klein en is het geen brommer dat ik zoek.
Lage choppers mogen uiteraard ook als antwoord komen.

Toegevoegd na 16 uur:
Ik woon in belgie. Gesteld via goeievraag .be

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan woon je zeker niet in Nederland. In Nederland heb voor 125 cc een motor rijbewijs nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee in belgie;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou gewoon langs gaan bij een dealer en gewoon uit proberen.

Het beste antwoord

Wat ik kan terug vinden heeft de scooter een zitting hoogte van 74,9 centimeter, voor het comfort zou de binnenmaat van het been c.q. 5 centimeter langer moeten zijn om met platte voet te kunnen "landen" (op de grond zetten).

Laat de verkoper u assisteren en maak duidelijk dat voor u lengte een rol speelt. Het makkelijkst om te zeggen of deze geschikt is naast de cijfers is het testen (met proefrit) bij de dealer. Er zijn meerder opties voor mensen met wat minder lengte, van een Honda Rebel tot een CB400 en van CBF125/250 tot de Mio. Testen is het beste advies omdat een motor die comfortabel is voor uw lichaams verhoudingen lekkerder zal rijden.

Lees mijn bron voor meer mensen die hierover gepost hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Motoren kunnen vaak ook aangepast worden qua rijhoogte overigens, een kortere veer of de veerpoten voor in een lagere stand is vaak mogelijk en wordt ook gedaan voor de lengte van de bestuurder en de look.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor dit fantastische antwoord. Je helpt mij en anderen er een pak mee vooruit.! :)