Is een 125cc 2takt crossmotor of een 250cc 4takt beter als 2de beginners motor?

Ik cross nu bijna een jaar en ben m'n yamaha ttr 125L 4takt (12 pk) wel een beetje zat. Nu wil ik overstappen naar een zwaardere motor, maar weet nog niet precies welke. Ik dacht zelf aan een 125 2takt, maar mijn vader vind gewoon dat ik over moet stappen op een 250cc 4takt. Ik ben nu 17 jaar, maar ik ben maar 160cm groot en ben dus bang dat ik die 250cc motor niet onder controle kan houden en niet met de voeten op de grond kom. Wat kan ik nu beter pakken? Advies? Groetjes!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (1)

Testrijden is het belangrijkste. Ga gewoon eens op zo'n ding zitten en je merkt het vanzelf. Als het goed zit kun je een testritje maken. Als het goed bevalt is de keuze snel gemaakt.

Van 125cc overstappen op 250cc lijkt me ook logischer, maar ik snap je probleem met je lengte inderdaad.

Succes!