Officieel moet een motor in een parkeervak geparkeerd worden en er moet dan ook parkeerbelasting betaald worden. Tenzij anders bepaald.

Sommige gemeenten vinden bijvoorbeeld dat het zonde is van een heel parkeervak, als daar alleen een motor in gezet wordt. Het kan zijn dat het dan toegestaan wordt dat de motor op de stoep geparkeerd wordt. Mits niet in de weg staand.

Verder probleem bij een motor is, dat er geen mogelijkheid is, om het parkeerkaartje te bevestigen, zonder dat je de kans loopt, dat het gestolen wordt.

Ook weer een reden voor sommige gemeenten, om afwijkend om te gaan met de parkeerregels voor wat betreft motoren.

Advies is dus, om te informeren bij de gemeente waar u uw motor wilt parkeren, hoe er wordt omgegaan met de parkeerregels mbt motoren. Het kan de moeite van het informeren zeker lonen.

Toegevoegd na 2 minuten:
even voor de duidelijkheid nog: de verkeersregels zijn in heel nederland geldend en ook verkeersborden zijn qua betekenis overal gelijk, maar sommige gemeenten gedogen dat motor net even wat anders geparkeerd worden. Vandaar dat infor opvragen bij de gemeente goed kan zijn.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Om het zelfde reden dat een fiets ook niet parkeergeld betaald. denk ik 2 wielen.

4 wielen moeten dus parkeerdgeld betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Motor met vier wielen, noem ik een auto (:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat noem jij, maar is geen auto.
Omdat motoren in parkeer vakken moeten en brommers/scooters mogen dit niet. Die moeten op de stoep. Daar geld geen parkeergeldregeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel :-)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Officieel moet een motor in een parkeervak geparkeerd worden en er moet dan ook parkeerbelasting betaald worden. Tenzij anders bepaald. Sommige gemeenten vinden bijvoorbeeld dat het zonde is van een heel parkeervak, als daar alleen een motor in gezet wordt. Het kan zijn dat het dan toegestaan wordt dat de motor op de stoep geparkeerd wordt. Mits niet in de weg staand. Verder probleem bij een motor is, dat er geen mogelijkheid is, om het parkeerkaartje te bevestigen, zonder dat je de kans loopt, dat het gestolen wordt. Ook weer een reden voor sommige gemeenten, om afwijkend om te gaan met de parkeerregels voor wat betreft motoren. Advies is dus, om te informeren bij de gemeente waar u uw motor wilt parkeren, hoe er wordt omgegaan met de parkeerregels mbt motoren. Het kan de moeite van het informeren zeker lonen.
Voertuigen die wegenbelastingplichtig zijn dienen te betalen voor parkeervakken. Inderdaad wordt dikwijls gedoogd dat motoren buiten de vakken staan omdat ze weinig ruimte innemen en inderdaad het plaatsen van een kaartje is een probleem i.v.b. diefstalrisico. Bij een bekeuring zou het aannemelijker zijn dat het kaartje is gestolen (of weggewaaid) dan niet gekocht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een motor hoeft geen parkeergeld te betalen. Je neemt toch geen parkeerveld in beslag met je motor, en waar moet je dan het parkeerbonnetje leggen? Achter je 'klokkenspel' waar het weg kan waaien of iedereen het weg kan pakken?
Niet betalen dus, dat hoeft niet.