Kan je zomaar meedoen aan de Isle of Man TT?

Deze vraag heb ik al zelf proberen te beantwoorden sinds dit echt een droom van mij is. Helaas kan ik geen duidelijk antwoord vinden hoe je aan deze TT mee kan doen, en of dit zomaar zou kunnen? Indien dit mogelijk is kan iemand mij uitleggen wat de vereisten hiervoor zijn en hoe?

B.v.d!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Allereerst moet je in het bezit zijn van een internationale racelicentie. Als inwoner van Nederland ben je dan aangewezen op de KNMV. http://crtholland.nl/knmv/files/2011/12/Nieuwe-licentiestructuur-KNMV-wegrace-2012.pdf. Hier wordt

Toegevoegd na 11 minuten:
haarfijn uitgelegd wat je moet doen om aan zo'n licentie te komen. Heb je die licentie (en vindt je dat je over voldoende ervaring beschikt) kan je bij de organisator (http://www.iomtt.com/) een aanvraag indienen voor een start. Bedenk wel dat niet zomaar iedereen wordt toegelaten, je zult wel relevante ervaring aan moeten kunnen tonen. Vroeger moest je ook nog toestemming vragen bij de KNMV, hoe dat op het ogenblik is weet ik niet maar een mailtje of telefoontje naar de KNMV is zo gepleegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartstikke bedankt@

Andere antwoorden (1)

Je moet een licentie hebben. Volgens mij kost dit veel geld en is het dus niet te doen zonder sponsor. Je kunt een mail sturen naar iomtt@gov.im en aan de organisatie vragen wat de eisen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kosten van een licentie vallen wel mee, de motor en alles wat daarbij hoort is een ander verhaal.