Ik heb een pitbike maar deze loopt op dit moment niet, in de extra uitleg zal ik uitleggen wat er precies aan de hand is, kan iemand mij helpen?

De pitbike is lopend weggezet, maar toen heeft hij een tijd buiten stilgestaan. Nu start hij niet meer, hij start wel soms maar slaat dan direct af. De bougie vonkte wel, maar nu opeens niet meer, terwijl de bougie wel goed is, omdat ik dit getest heb op andere pitbikes. Hoe kan het dat hij soms dan wel start en direct uitvalt en dat de bougie niet op mijn pitbike vonkt?

Alvast bedankt, Jesse

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (2)

Klinkt als een electrisch probleem, lopend weggezet en buiten gestaan.
Je kan de bougiedraad is nalopen,een andere bougie proberen en als deze heel is de bobine nalopen.
De bobine kan bij een redelijke bromfietszaak op spanning gezet worden om m te testen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook komen door oude brandstof. Dit kan ook resten achterlaten in de carburateur waardoor deze niet goed meer werkt/ verstopt.
De carburateur schoonmaken is een kleine moeite en kan veel problemen oplossen.

Een electronisch probleem kan natuurlijk ook.
Wat je kan proberen is de bougie eruit draaien, bougie dop er terug op en het schroefdraad van de bougie tegen blank staal houden (bijv de kop). Als je dan probeert te starten zie je of de bougie vonkt.
Is dit niet het geval, of een hele zwakke vonk, dan weet je dat je een electronisch probleem hebt.

Is het een goede vonk, dan weet je dat je elders moet zoeken (waarschijnlijk).

iig veel succes

Mvg Rob