Wat gebeurd er? Zie omschrijving:

Ik ben net 15 geworden en wil een motortje op me fiets zetten dus zeg maa een snor fiets. Maar dit mag weer eens niet want je moet 16 zijn maar als ik er mee ga rijden zonder rijbewijs geen 16 en hij gaat 25 km per uur en ik word aangehouden wat gebeurd er?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Als je wordt aangehouden krijg je een boete voor het rijden zonder geldig rijbewijs. Daarnaast moet je verder lopen, en het motortje eraf halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Je krijgt een boete
2. Waarschijnlijk wordt je fiets in beslag genomen.
3. Misschien ook nog wel een boete omdat hij niet gekeurd is en verzekerd is om op de openbare weg te rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de motor terplekke los kan halen mag je je fiets houden.
Fiets afgepakken en jou meenemem naar het bureau
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* je viets wordt in beslag genomen, en waarschijnlijk worden je ouders gebeld om te komen praten op het bureau.
Een snorfiets is een bromfiets waarvan de maximumsnelheid is bepaald op 25 km/u.
In principe is een snorfiets, net als elke bromfiets, een "fiets met hulpmotor". In de praktijk kan het een volwaardig, sterk op een motorfiets of scooter lijkend, motorrijtuig zijn. Ook kan het daadwerkelijk qua uitvoering een "fiets met hulpmotor" zijn, zoals bij de Spartamet.
Voor berijders van snorfietsen geldt geen helmplicht in Nederland. Snorfietsen zijn in Nederland te herkennen door een (niet meer verplicht aan te brengen) oranje kam of sticker op het voorspatbord en een blauwe kentekenplaat (beide zijn bij een brommer geel). Vanaf 16 jaar mag men met een snorfiets rijden, met een rijbewijs AM. Een verzekering is verplicht.

Ik denk dat je hem dan kwijt bent.
Kost je in elk geval een hoop geld.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt vreselijk gepakt en bent zwaar de sigaar.
Investeer dat geld in een tweedehands elektische fiets( fiets met trapondersteuning).
DIE mag je legaal gebruiken, ook onder de 16 en zonder verzekering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien de fiets niet is berekend op de motor, is deze niet geschikt hiervoor. Ieder motorvoertuig moet dan ook door de RDW worden getest en veilig bevonden. Dat is nu eenmaal de wet.
Om die reden zal je dan ook worden aangehouden en waarschijnlijk ook een boete hiervoor ontvangen. Daarnaast geef je zelf al aan dat je geen 16 bent en niet over een bromfietscertificaat beschikt, ook hiervoor zul je bon krijgen.

Waarschijnlijk is het verstandiger om nog even een jaartje te sparen voor het bromfietscertificaat en een brommertje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het motortje of de hele constructie moet ook gekeurd worden voordat het de openbare weg op mag. Wel een leuk experiment bv met een oude Solex motorblokje. Daar heb ik ook ooit over gedroomd. Nu rijd ik een oude BMW-motor dus het zit in het bloed.