Waar kun je aluminium velgen laten verchromen?

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik hoop dat iemand weet waar dit kan, alle bekende firma's geven aan dat dit niet kan maar ik regelmatig voorbeelden dat dit wel kan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K
jc54
12 jaar geleden
Je kunt aluminium wel verchromen, maar het zal niet lang blijven zitten. Aluminium heeft namelijk de eigenschap dat het onder een afdeklaag kan gaan oxideren, waardoor een chroomlaag los zal laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wheel-whores.com

Antwoorden (2)

Wheeltrim in nijkerk of Google eens op verchromen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Gast69002;

In de onderstaande links vind je een aantal bedrijven die ook adverteren met het verchromen van aluminium. Het is een specialisme dat lang niet elke verchromer aankan of -durft.

Het is metaaltechnisch ook wel mogelijk, maar vanwege de eigenschappen van aluminium (corosie) is de kans groot dat de chroomlaag niet lang mooi zal blijven. Beter werkt het om de velgen hoogglans te laten polijsten. Dat kan qua glans nagenoeg hetzelfde effect opleveren als verchromen, maar is beter te onderhouden en eventueel te repareren bij krasjes.

Je schrijft dat het om motorfietsvelgen gaat. Maakt in principe niet uit; ik heb aluminium velgen gezien die tot spiegelglans gepolijst waren. Nogmaals: werkt beter als verchromen; de chroomlaag wil nog wel eens afbladderen of verkleuren. En gepolijst aluminium kun je trouwens ook zelf met Autosol of Belgom, wat geduld en veel poetswerk behoorlijk laten glimmen.

NB: de laatste link verwijst naar een bedrijf dat wel aluminium verchroomt, maar met nadruk géén aluminium velgen!

Toegevoegd na 9 minuten:
Mijn broer had ooit een Suzuiki Intruder 1400 waarop de aluminium velgen af-fabriek al waren verchroomd. Dat was het enige chroom op de hele motor (en daarvan zat er aardig wat op!) dat niet mooi bleef, niet goed te poetsen was en ook langzaamaan los begon te laten....