Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn dax trekt uitzonderlijk traag op, is dit de reden?

Ik heb mijn dax laten afstellen, hij reed eerst 53 maar heb hem laten afstellen door een erkend garagist en hij zei dat het het beste is om hem te laten afstellen op 45. Dus dat heb ik gedaan. Nu vroeger moest ik naar 4de schakelen tegen de 40 per uur, toen hij juist nieuw was. Nu moet ik rond 30 schakelen en duurt het zeker een 30 seconden voor ik op topsnelheid zit. Ik krijg m'n gas ook maar voor een kwart open, is dit wel goed voor de motor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Hij is waarschijnlijk te zuinig afgesteld.
Hierdoor krijgt het motortje te weinig brandstof, waardoor je een hoop power mist. Het kan geen kwaad, maar het is erg irritant omdat je weet dat er meer in zit qua prestatie, maar het komt er niet uit!
Ik zou hem nogmaals aanbieden aan die garage met het verzoek om hem weer ruimer af te stellen!
Dan heb je er hoogstwaarschijnlijk meer plezier van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het alleen afstellen niet genoeg is, wil een andere uitlaat ook helpen. Wel moet je met een nieuwe uitlaat je dax opnieuw afstellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het gas maar voor een kwart open gaat is dat inderdaad de reden dat hij zo traag is. Hij moet vol gas halen om zijn max. vermogen te halen. Begrenzen kan met een toerenbegrenzer of in de tandwiel overbrenging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding