Wat is het verschil tussen een elektrische fiets, een elektrische brommer en een elektrische scooter?

ik wil graag wat sneller reizen maar kwil geen auto en ik wil het liefst elektrisch rijden.
wat zijn nou de verschillen tussen een elektrische fiets, brommer en scooter?
wat zijn de voordelen en nadelen?
wat zijn de verschillen qwa prijs en energiekosten?

p.s. welke raden jullie aan?

mvg Jan-Klaas

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Een elektrische fiets is een fiets met een elektro motor of met trapondersteuning waardoor je makkelijker en sneller kan fietsen. Een brommer en een scooter zijn hetzelfde als gewone brommers maar dan met een elektro motor in plaats van een benzine motor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De fiets, die is er al voor rond 1000 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2000-4000 euro
Je hebt ook 'n elektrische motor scooter van het merk Vectrix (imp.zeist) en die gaat iets harder..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien een electrische fiets een fiets met trapondersteuning is en dus niet een zelfstandig werkende motor heeft is deze niet kentekendragend dus hoef je deze niet verplicht WA te verzekeren. Een electrische bromfiets/scooter is wel kentekendragend en moet dus wel WA verzekerd worden