Wat kan ik het beste doen met deze scooter ? ( zie uitleg)

Ik heb in oktober een nieuwe scooter gekocht. Een Tauris brio. Hij koste 1200 euro. Iemand heeft tegen mijn scooter aangereden toen hij geparkeerd stond. Nu is er vandaag een schade expert bij gekomen. de schade bedraagt ongeveer 900 euro . Ik moet hiervan 250 euro zelf betalen. Heeft het nog nut om deze scooter te laten maken voor dit bedrag ? Aangezien het nooit echt een goeie scooter is geweest. Of kan ik hem beter verkopen & een nieuwe andere kopen ? ik ben erg afhankelijk van een scooter omdat ik moeilijk te been ben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als er voor 900 euro aan schade is gemaakt, dan is hij zo goed als total loss verklaard. In dat geval krijg je de dagwaarde terug van je scooter, en heb je de mogelijkheid je wrak terug te kopen (Kan verstandig zijn bij populaire scooters voor onderdelen, maar bij een onbekend merk zou ik dit niet aanraden).
Hoe oud is de scooter eigenlijk en hoeveel km heeft hij ondertussen gereden? Als je een nieuwe scooter koopt raad ik je een piaggio zip aan, deze heb je voor ca. 1300 euro en het is echt een scooter van goede kwaliteit vergeleken met de meeste scooters.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als u ervan afhankelijk bent kunt u beter die 250 euro betalen ipv weer 1200 uitgeven aan een andere scooter is het niet? Tenzei u die 900€ op uw rekening krijgt of zowiezo de financiele mogelijkheid hebt om een andere scooter aan te schaffen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak zal de verzekering van de tegenpartij alleen betalen als de scooter daadwerkelijk gemaakt wordt en dan ook nog rechtstreeks aan de reparateur.
De keuze om te laten repareren of te verkopen hangt ervan af wat de scooter nu oplevert en wat de scooter oplevert als die gerepareerd is. Afhankelijk van dat verschil zou je moeten beslissen.
Als je bij een vaste dealer zit kan hij misschien wat voor je regelen.
Helaas kost een aanrijding, ondanks dat je zelf geen schuld hebt, altijd geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was geen goede scooter vertelt u.
Dan zou ik een nieuwe halen eerlijk gezegd