straatlegaal

halo , kan zoiets straatlegaal worden gemaakt ?

http://www.orionmotors.nl/shop/product_info.php?products_id=497&osCsid=438ffccdbc27b435deba0aadfa40a9b7

http://www.orionmotors.nl/shop/popup_image.php?pID=497&osCsid=438ffccdbc27b435deba0aadfa40a9b7

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

nee kan niet, omdat de minicrosser te klein is voor de openbare weg. en daarom gevaarlijk is. de normale crossers zijn groot genoeg om gezien te worden door medeweggebruikers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohh, oke dan heb ik weer iets geleerd. Whaha 'dwergen' blijft zo'n grappig woord :p (sorry voor de kleine mensen die dit lezen)
Ha, die Blabla12369;

In principe kan dat wel, maar dan zal het motorfietsje ook door de RDW als straatmotor moeten worden goedgekeurd. Voor de afgifte van een uniek kenteken is dat zo'n ingewikkelde en dure procedure dat het voor een eenling vrijwel niet te betalen is, mede omdat er op de motor diverse tests moeten worden uitgevoerd. Tevens moeten er ook zaken met betrekking tot de verkeersveiligheid en milieueisen worden aangepast aan de wettelijke eisen, waardoor de totale kosten wel eens een veelvoud van de aanschafprijs zouden kunnen worden. Zoiets loont eigenlijk alleen de moeite voor handelaren en importeurs die een hele serie voor op straat zouden willen uitbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou zeker kunnen, maar dan zul je wel aardig wat aanpassingen moeten verrichten en dat kan je nog eens flink wat geld gaan kosten. Maar er is echter ook een andere oplossing, en dat is gewoon een straatlegale orioncrosser kopen die heb je namelijk ook (Uiteraard met nederlands kenteken) en is vergeleken met de meeste brommers niet eens zo duur. De kwaliteit ervan is wel minder moet ik zeggen, maar het is maar wat je wilt;)
Succes!