Wat bindt motorrijders?

Het gaat mij m.n. om doelstellingen, drijfveren, motivaties en gedrag van karakters.

Ik moet een persona maken voor een website over motoren. Nu heb ik daar niet zoveel verstand van, maar misschien kan iemand mijn vraag beantwoorden.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

vooral het gevoel van vrijheid en de adrenaline kick dit je krijg tijdens het motorrijden zijn bindend. omdat er veel minder motorrijders zijn dan automobilisten, zie ik dit ook terug. motorrijders groeten elkaar in de meeste gevallen, omdat ze van elkaar weten dat ze dezelfde hobby en passie hebben. dit telt alleen voor mensen die motor rijden voor plezier, niet de mensen die dat doen omdat ze "gehoord hebben" dat motorrijden goedkoper is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grootste binding tussen mensen ontstaat altijd als de groep waartoe ze behoren niet of minder wordt geaccepteerd door de rest van de bevolking.
Als je in motoroverall een goede zaak of restaurant binnen stapt gaan er vaak mondhoeken omlaag en wenkbrauwen naar boven.
Maar niets bindt zozeer als buitengesloten worden. Hierdoor is de collegialiteit tussen motorrijders groter; ze groeten elkaar vaak en stoppen eerder voor elkaar als iemand pech heeft.
En natuurlijk is er de verbondenheid van het van elkaar herkennen van het gevoel van vrijheid wat een motor oproept en het zalige gevoel van pijpen aan de grond als je hard door een bocht gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verbondenheid in een relaxte bezigheid met vrijheid, geur van buiten, de wind in mijn snor en vliegen op mijn tanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat veel motorrijders met elkaar verbindt is het gevoel van vrijheid, de liefde voor techniek en op een andere manier in het leven staan. Ook zijn en, vooral jongere, motorrijders die voor de kick van snelheid voor de motor kiezen.
Veel motorrijders willen bewust niet één van dertien in een dozijn zijn.
Vroeger waren er nogal wat motorrijders die de motor als goedkoop alternatief voor de auto zagen. Tegenwoordig kan je voor een beetje motor ook een leuk autootje kopen. De onderhoudskosten en brandstofkosten zijn voor veel motoren gelijk zo niet hoger dan die van een autootje.
Tegenwoordig zie je meer mensen die voor de motor kiezen omdat je dan sneller door files heen ben.
De groep motorrijders die de motor kiezen om daarmee aan te geven dat ze tot een alternatieve groep behoren wordt volgens mij de laatste tijd wel kleiner. De motorrijders die tot deze groep behoren zijn rijden voornamelijk chopper/ custom bike eigenaren. Denk hierbij aan de meest bekende groep hierin de Hell's Angels. Dit is één van de groepen die tot de backbadge groepen behoort.
In Nederland kennen we vijf groepen die zich met een backbadge mogen onderscheiden. Dit zijn de grootste motorclubs van Nederland. Om met een backbadge te rijden heb je toestemming nodig van je motorclub. De vijf motorclubs kennen een strenge hirargie. Pas wanneer je een bepaalde rang binnen de club hebt bereikt wordt het je toegestaan de backbadge te dragen. Andere motorclubs wordt geen toestemming gegeven om met een backbadge te rijden. Er zijn toestemmingregels wanneer je als club een backbadge wilt dragen die heel streng zijn. Dit omdat het dragen van een backbadge met een bepaald eergevoel moet samen gaan. Backbadges verplichten zich o.a. tot het hulp verlenen aan andere motorrijders die in nood zijn.
Er is één club bickers die niet tot de vijf groepen behoren die wel een backbadge mogen dragen. Dit is Christian Motorcycle Association, een internationale groep motorrijders die het evangelie onder bickers bekend wil maken. Zij bezoeken regelmatig clubavonden en - evenement van de andere backbadge groepen. De CMA leden respecteren de leden van andere backbadge groepen. Zij verplichten zich tot de regels van de andere groepen zoverre deze niet in gaan tegen de regels van de bijbel. Bij evenementen waarbij meerdere backbadge groepen actief zijn verlenen de leden van de CMA vaak hand en spant diensten.

Groet, Daan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
motorrijders zijn over het algemeen geen lastige rijders , het gaat er om dat wanner er een file is vaak tussen door gereden mag worden , en dat er toch vaak automobilisten zijn die dan meer naar links gaan rijden , zelf ondervonden , maar motorrijden is een stuk van je leven , de vrijheid , het gevoel , je moet het zelf meegemaakt hebben , en op welke motor wil je gaan rijden , het moet ook hoog of laag zijn , zoals ik met mijn korte beentjes , kan niet op elke motor , en als je eenmaal weg rijd de vrijheid tegemoet , is er niemand die je kan stoppen , en het verschil light natuurlijk de aantal cc en hoeveel uitlaten er op zitten , ook met vrienden rijden is fijner dan alleen , en als een persoon niet weet wat motorrijden inhoud , word je afgeschreven , die begrijpen het niet , wat je voelt , vinden ze gek , maar laat je maar niet gek maken doe ik ook niet.

wens je veel geluk snuffy63