Hebben sommige motorfietsen ook cruise control??

:')

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er zijn hier wel oplossingen voor. Meestal moet de eigenaar van de motor zelf gaan knutselen. Oplossingen: TravelLock van TravelRoad Dino Cruisecontrol Deluxe Crampbuster Breakaway etc.. Op bijgaand forum worden verschillende oplossingen genoemd. Toegevoegd na 4 minuten: Andere oplossingen: BMW Motorcycle Cruise Control. De meeste oplossingen zetten simpelweg de gashendel vast. Dit werkt dus anders dan bij een auto, waarbij je de snelheid instelt en de hoeveelheid gas wordt berekend en bijgestuurd (in een auto). Toegevoegd na 6 minuten: bijgaand een afbeelding van Dino Cruisecontrol Deluxe (boven). Deze zet de gashandel vast. BMW Motorcycle Cruise Control (onder). De BMW variant lijkt al veel meer op wat in een auto zit.

Bronnen:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messa...

Ja BMW. Heeft dat. Zelf mee gereden.

Hallo Chelsea 16, nee volgens mij zijn er geen mototrfietsen met cruisecontro en bij mijn weten mag het ook niet ivm de veiligheid. Je gebruikt je handen om te koppelen en remmen en gas te geven, daarbij zitten er al vrij veel knoppen, (startknop, lichtschakelaar, grootlicht, knipperlicht, claxon) op het stuur, als je daar dan ook nog cruisecontrol bij moet gaan zetten word het ernstig onveilig! Ik hoop dat ik je vraag hiermee heb beantwoord. Groetje honda1

op mijn godwing zit een soort schroef waar ik mijn gas mee vast kan zetten

Jazeker op mijn fj1200 Yamaha zit het ook. Het is eigenlijk ene hendel waarmee ik met mijn duim de gashendel vastzet

Jazeker, en als deze het van fabriek af niet heeft dan kan je dit wel zo maken.. maar het is niet altijd zo eenvoudig. Als je een echte Cruise control wilt, dan kan je deze het beste aansluiten op de bobine.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100