Er zijn hier wel oplossingen voor. Meestal moet de eigenaar van de motor zelf gaan knutselen.

Oplossingen:
TravelLock van TravelRoad
Dino Cruisecontrol Deluxe
Crampbuster
Breakaway
etc..

Op bijgaand forum worden verschillende oplossingen genoemd.

Toegevoegd na 4 minuten:
Andere oplossingen:

BMW Motorcycle Cruise Control.

De meeste oplossingen zetten simpelweg de gashendel vast. Dit werkt dus anders dan bij een auto, waarbij je de snelheid instelt en de hoeveelheid gas wordt berekend en bijgestuurd (in een auto).

Toegevoegd na 6 minuten:
bijgaand een afbeelding van Dino Cruisecontrol Deluxe (boven). Deze zet de gashandel vast.

BMW Motorcycle Cruise Control (onder). De BMW variant lijkt al veel meer op wat in een auto zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja BMW. Heeft dat. Zelf mee gereden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Chelsea 16, nee volgens mij zijn er geen mototrfietsen met cruisecontro en bij mijn weten mag het ook niet ivm de veiligheid.
Je gebruikt je handen om te koppelen en remmen en gas te geven, daarbij zitten er al vrij veel knoppen, (startknop, lichtschakelaar, grootlicht, knipperlicht, claxon) op het stuur, als je daar dan ook nog cruisecontrol bij moet gaan zetten word het ernstig onveilig!

Ik hoop dat ik je vraag hiermee heb beantwoord.
Groetje honda1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op mijn godwing zit een soort schroef waar ik mijn gas mee vast kan zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker op mijn fj1200 Yamaha zit het ook.
Het is eigenlijk ene hendel waarmee ik met mijn duim de gashendel vastzet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, en als deze het van fabriek af niet heeft dan kan je dit wel zo maken.. maar het is niet altijd zo eenvoudig. Als je een echte Cruise control wilt, dan kan je deze het beste aansluiten op de bobine.