125cc maken van 50cc

Hallo ik ben in het bezit van Piaggio Zip 4t 50cc en ik wil misschien mn motorrijbewijs gaan halen en dan 125cc ervan maken. Weten jullie of dat mag en hoe dat dan met de verzekering en papieren van (motor)scooter zit?
ik ben namelijk niet zo iemand die het gwn er onder gooit en dan wel verder ziet. Ik wil het graag legaal hebben. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.1K

Antwoorden (4)

gaat niet werken, het is er niet op gebouwd. en dat weten ze bij het RDW maar al te goed. dan zal je je frame moeten aanpassen, remmen en motor ophanging. ook de motor zelf zal een 125 niet leuk vinden ( als het al past )
dus ja...het is vast wel te doen maar rendabel is het niet.
enne..als je een motor rijbewijs heb koop dan echte motor. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet doen. Deze brommer is niet gebouwd om als motor te fungeren. O.a. de remmen zijn niet op hoge snelheden berekend. Je zult langer en krachtiger moeten remmen, waardoor je veel meer warmte in de remmen ontwikkelt...
13 jaar geleden
Legaal gaat niet lukken. Net als een fiat 500 kopen en er een 2 l blok inzetten. Als je het al veilig aan de praat krijgt vindt de RDW het nooit goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij een vespa of een monkey zou het met het frame kunnen, die gebruikten voor motor en brommers hetzelfde frame maar jouw frame is gemaakt op veel minder vermogen.
Met het blok kun je het ook vergeten want je gaat ruim een dubbele cilinderinhoud niet tussen de carterhelfeten krijgen omdat je cilinder dan geen "vlees" meer heeft om erin te passen. Dat zou betekenen dat je carter, krukas en dergelijke ook aan moet gaan passen. Ik denk niet dat hier bestaande spullen voor te krihnen zijn...
Daarna zou je voertuig opnieuw gekeurd moeten worden omdat ie aan geen enkele eis meer voldoet.
Als je het goed aanpakt KAN het wel maar dan zou je puur hobbymatig bezig moeten zijn.
Wij hebben enkele kreidlers en een honda MB toendertijd van een motorkenteken laten voorzien maar het kost veel moeite!