waarom hebben fietsen eigenlijk geen richting-aangeef-verlichting? aan de uiteinden van het stuur ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (6)

Omdat je op een fiets met de hand aan kan geven welke kant je opgaat. Tevens zijn fietsen bedoelt als eenvoudige goedkope transport middelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat fietsers nou eenmaal beschikken over het mooiste richtingaangeefinstrument.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo BrentRenniers,
Hiervoor heb je dan weer batterijen nodig, en dat word een dure grap steeds batterijen vervangen.
Een accu is ook lastig om steeds op te laden.

Dus lekker je hand uitsteken, simpel en goedkoop!

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Brentrenniers;

Vroeger was dat geen doen omdat een dynamo daravoor te weinig stroom levert. Als nieuwe fietsen ook met richtingaanwijzers zouden worden uitgerust krijg je het probleem dat er alle oudere fietsen niet van die dingen hebben. En de situatie wordt er dan voor iedereen een stuk onduidelijker op; sommige fietsers knipperen, anderen steken hun arm uit. En als je een ding niet moet hebben in het verkeer is het onduidelijkheid. Ik denk dus dat richtingaanwijzers gewoon niet de veligheid van alle fietsers dienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de meeste berijders is zelfs dat teveel moeite om te 'hanteren', men fietst liever argeloos naar de bestemming zonder teveel nadenken. De meeste fietsers zijn schapen op 2 wielen mijns inziens.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kijk maar eens naar de schapen die het al hebben in hun 4-wielige voertuigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bestaat wel hoor! Google hier maar eens op!

www.gadgethouse.nl/.../Richtingaanwijzers-voor-de-fiets.html