Er stond een fiets drie weken bij mij op de parkeerplaats. Zie extra uitleg.

Aan de hand van het framenummer en het plaatje van de fietsenmaker wordt de eigenaar achterhaald.
De fietsenmaker geeft mijn telefoonnummer aan de eigenaar door. Na vier weken niets gehoord. Ik ben naar de fietsenmaker gegaan en ik krijg het adres. Ik ga er langs maar de eigenaar is niet thuis en ik doe een briefje in de bus met weer mijn telefoonnummer. Na vier weken ga ik nog een keer langs bij de eigenaar, weer niet thuis, maar de buren wel. De eigenaar is er wel, maar is aan het werk. De buren beloven mijn telefoonnummer door te geven en te vragen om te bellen. Na een week wordt er gebeld en de eigenaar wil de fiets graag ophalen. Nu al weer vier weken later staat de fiets hier nog steeds. Wat nu
Ik heb de politie gebeld maar die willen de fiets niet ophalen. Volgens de fietsenmaker is de fiets voor een half jaar terug nieuw gekocht en heeft deze ruim 1000 euro gekost. Ik snap niet dat de eigenaar de fiets niet komt ophalen. Ik heb er ook geen zin meer in om nog een keer naar de eigenaar toe te gaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

Wat een vreemd verhaal, het komt op mij over dat de eigenaar zijn fiets niet meer terug wil hebben. Misschien beviel hij niet en heeft hij hem als gestolen aangegeven bij de politie, misschien in een andere plaats of zo. Ik krijg het gevoel dat hij al uitbetaald heeft gekregen van zijn verzekering.
Ik ging zeker nog een keer terug naar de politie om te kijken wat de reden kan zijn dat de fiets niet wordt opgehaald.
Of het nu nog zo is weet ik niet maar vroeger werd zoiets na een jaar je eigendom.
In ieder geval lijkt het of er een luchtje aanzit.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dan ga je niet nog een keer naar die eigenaar toe. Het is niet jouw probleem dat hij geen fiets heeft, daar moet jij geen tijd aan verspillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat hem dan maar lekker staan wat hij wil hem zeker niet meer hebben
13 jaar geleden
Je hebt je 'burgerplicht' toch gedaan? En laat die fiets voor wat ie is. Een ander verhaal wordt het als je die fiets nu zelf in eigendom hebt genomen. De rechtmatige eigenaar ka deze fiets (laten) terug vorderen.

Toegevoegd na 48 seconden:
ka = kan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al hoewel geen echte vraag wordt gesteld snap ik wel wat u bedoeld. Misschien kunt u de fiets verplaatsen zodat hij wat minder opvalt.
Wellicht vind de eigenaar het prettig te weten dat er iemand op zijn fiets let.
In ieder geval begrijp ik er ook niets van. Ik zou zo'n dure fiets liever in mijn schuur plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je begint met: Er stond. Houdt dat in, dat ie nu weg is,of heb je hem zelf verplaatst? Ik zou hem in je schuur of garage zetten en afwachten. Ik heb geen idee,of je hem mag gebruiken,als je daar eventueel behoefte toe voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 'm kunt verplaatsen: zelf bij het politiebureau afleveren, of het grof vuil bellen en 'm dan aan de stoep zetten met een label dat het grof vuil IS (anders nemen ze 'm niet mee).
Dat verhaal van de eigenaar die 'm graag wil ophalen maar dan niet komt, is wel erg vreemd.
Jij bent geen fietsenstalling.
Ik heb vroeger eens een fiets die zeven maanden buiten tegen een hek had gestaan ingepikt, maar met zo'n nieuwe fiets en een bekende eigenaar, is dat geen aanrader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Icter,

Jij hebt je best gedaan , meer hoef je toch niet de doen !
Wat ik zelf nog zou doen is :Hij heeft jou gebeld (dus misschien heb je zijn nummer in je telefoongeheugen staan)
In dit geval zou ik hem bellen en vragen wat hij met de fiets wil, en dat je anders andere maatregelen neemt.

Als je het tel.nr niet hebt zou ik (mits) hij in de buurt woont een briefje met dezelfde tekst in de brievenbus gooien.

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft geen interesse meer in die fiets.
Maar wat is het, erger je je aan die fiets of valt het je gewoon op?
Als ie niet wordt opgehaald, door helemaal niemand, dan hou je em toch lekker zelf? Zet em eventueel te koop, en ga voor de opbrengst lekker uit eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou mijn complimenten hoor. Hoeveel mensen zijn er in dit land nog Zo eerlijk? Ik had op dit punt dus echt zoiets van... Nou dan hou ik hem wel zelf... Misschien komt hij hem alsnog halen kun je hem altijd nog geven... Hij mag al blij zijn dat je zoveel moeite hebt gedaan... volgende stap is aan hem hoor... petje af...