Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Door mijn fietshoes waait mijn fiets steeds om is dit te voorkomen? PS Binnen is geen plek?

Ik heb een nieuwe fiets gekocht nu heb ik geen plek binnen ik heb een studio dus hij staat buiten. nu heb een goede hoes gekocht er is geen muur waar hij tegenaan kan staan. Dus hij viel steeds om. Nu staat mijn fiets in weer in wind zonder hoes. mijn collega zegt moderne fietsen kunnen daar gewoon tegen. En je hebt garantie als hij gaat roesten ga je er gewoon mee terug. De meeste mensen hebben hun auto buiten staan (zolang het geen alfasud betreft of andere auto uit deze periode kan dat gewoon) ziet iemand een andere optie dan gewoon in weer en wind?. En valt roest onder garantie? Collega zegt als mijn nieuwe auto binnen 2 jaar gaat roesten ga ik er ook mee terug? Dat recht heb je klopt dit?

3 maanden geleden
in: Fietsen
ronron1212
3 maanden geleden
zolang het geen alfasud betreft of andere auto uit deze periode waar zetten die hem dan neer?
fremar
3 maanden geleden
https://www.ecosia.org/images?q=tevige%2C%20gezette%20fietsenstandaard&addon=brave#id=260D54967C9F08071DE900366B45071515013BBA
Inekez1
3 maanden geleden
De beste plek voor je fiets is toch ergens binnen. Kun je de fiets misschien ergens ophangen? Of in elk geval 's nachts binnen halen, als jij in bed ligt kan er best een fiets boven je bank hangen, of in de badkamer. Met een haak aan muur of plafond kun je de fiets aan het voorwiel ophangen, dan neemt ie veel minder ruimte in dan wanneer die gewoon ergens staat. Blijft de fiets toch buiten, dan is een hoes inderdaad beter dan niets. Zoek een plek met een stevige paal of beugel waar je het frame tegen kunt zetten en met een goed slot vast zet. Gebruik een paar extra spanbanden of elastieken met haken om de fiets extra te fixeren, zodat die niet meer kan omvallen. Stel je niet teveel voor van garantie bij roest aan je fiets. Voor het frame, stuur en andere vaste delen geldt inderdaad dat die materialen tegenwoordig vrijwel roestvrij zijn. Maar dat geldt niet voor alle onderdelen van je fiets. Bewegende delen die slijten bij gebruik vallen sowieso niet onder die garantie. Die moet je zelf regelmatig controleren en zo nodig invetten. Ik neem aan (gezien je vorige vraag over fiets) dat je geen elektrische fiets hebt. Je fiets heeft niet alleen last van veel of harde regen, maar vooral van temperatuurwisselingen tussen vorst en warmte, of extreme warmte van de zon in de zomer.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Als je fiets steeds omvalt door de wind en er is geen plek binnen, zijn er een paar dingen die je kunt proberen.

Je kunt een stevige, gezette fietsenstandaard in de grond of op de stoep plaatsen om de fiets meer stabiliteit te geven. Er zijn ook speciale fietssloten met ankergaten die je kunnen helpen om de fiets vast te zetten in de wind, zodat hij minder snel omvalt.

Wat betreft roest: in principe valt dat onder de garantie, vooral als het binnen twee jaar na aankoop gebeurt. Je hebt recht op een goed product, en een fiets die roest is meestal niet wat je verwacht. Dat zal echter ook deels afhangen van hoe goed je hem onderhoudt en of je hem volgens de instructies gebruikt.

Wie heeft tips voor het beschermen van een fiets die buiten staat? Wat zijn jullie ervaringen met garantie en roest?
(Lees meer...)
3 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing